SHOWROOM м. Львів, вул. Залізнична, 18

(032) 239 52 81 | (093) 955 15 92

Передзвоніть мені

MXR STOMPBOX

STOMPBOX може здатися незначним пунктом в історії рок-н-ролу, але важко уявити, як деякі з найкращих пісень сімдесятих та вісімдесятих звучали б без впливу педалей MXR.

MXR Phase 90 була значною частиною гітарного звучання на записах Van Halen та Pink Floyd. Крім того, MXR Distortion + була ключовим елементом в формуванні ведучих гітарних звуків Jerry Garcia, Dave Murray та Randy Rhoads, поки Dyna Comр формувала звуки записів Police, King Crimson та практично кожного хіта кантрі-року, що виходили тоді в Нешвілі. Від соло Jimmy Page в “Fool in the Rain” (з MXR Blue Box) до закручених ритмів Keith Richards в “Shattered” (з MXR Phase 100), звуки MXR- були практично всюдисущі в рок музиці з середини сімдесятих.

До того, як були розроблені перші продукти MXR, педальні ефекти вважалися новизною. Більшість педалей зроблених в шістдесятих та ранніх сімдесятих були поміщені в абсурдно великі коробки з крихкою конструкцією, що ледь могла витримати надмірний натиск підошви взуття гітаристів. Коли в 1971 Keith Barr та Terry Sherwood відкрили в Нью-Йорку першу ремонтну майстерню названу Audio Services, більшість його перших клієнтів були гітаристи, що приносили свої поломані педалі. “Коли я побачив низьку якість ефект-приборів, що приносили на ремонт, я був дійсно здивований,” - казав Barr в інтерв`ю опублікованому Art Thompson’s 1997 book Stompbox. “Охочий до створення різних речей, я зробив декілька боксів для моїх друзів, що грають на гітарах. Здавалося, їм сподобалося.”

Відгуки були такими позитивними та заохочливими, що Barr та Sherwood вирішили переключитися з ремонту на виробництво електронних приладів для музикантів. Однак, першим продуктом, створеним цією двійцею, були не стомп-бокси, а швидше аудіо-міксери, що також надихнули на нову назву компанії. Друзі назвали компанію MXR — скорочено від mixer. Barr подовжив назву до MXR Innovations, що звучало більш бізнес-привабливо та офіційно.

6.jpgBarr створив один міксер і знайшов процес досить утомливим та нудним, тож замість того він звернув свою увагу до педалей ефектів, про які часто з захопленням йому розповідали знайомі гітариcти. Першою педаллю ефектів, що розробив власне Barr, став чотирьох-шаговий фазовий перемикач. “Гітаристи приходили до нашого магазину і говорили, що фаз-перемикач дійсно потрібна річ,”- Barr говорив Thompson. “Я створив один і люди сказали, що він їм до вподоби. ”

Barr розробив перший фазовий перемикач в 1972 році — названий Phase 90 тому що він забезпечував 90 рівнів перемикання, але педаль не виходила у серйозне виробництво до кінця 1973, за декілька місяців до інкорпорації MXR Innovations у 1974. Sherwood та Barr вклали більшу частину фінансів з їхнього ремонтного бізнесу в комплекти спрей-фарби та запчастини, включаючи міцні литі алюмінієві бокси компанії, що називалася Bud. Натхнений їхньою малярською роботою, яку побачив на новому фургоні Ford Econoline, для покриття Phase 90 Barr підібрав автомобільну фарбу Ditzler PPG Bold Orange. Він також розробив скріпт логотипу MXR, що був нанесений на верхню панель кожної педалі. Спочатку Barr, Sherwood та кілька тинейджерів, що працювали за мінімальну заробітню плату, робили перші педалі Phase 90 на маленькій фабриці у Рочестері. Невдовзі вони наймають Mike Laiacona керувати продажами. І він відіграв важливу роль в тому, щоб педалі потрапляли до рук профі та музичних магазинів по всіх Сполучених Штатах до того, як у 1975 залишив це, щоб розпочати роботу з Whirlwind, чий курс тоді включав педалі ефектів, кабелі та бокси. Коли MXR зібрав немалі кошти, було куплено рекламу в головних національних музичних журналах для промоції Phase 90. Гітаристи, які купували перші зразки педалей були приємно здивовані студійною якістю звуку, міцним корпусом, та доступною ціною. І мова про MXR швидко поширювалася.

Розуміючи, що одного продукту не достатньо, щоб підтримувати їхню швидко зростаючу компанію, Barr і Sherwood у 1974 році вирішують розширити їхню пропозицію трьома новими - Blue Box, Distortion + та Dyna Comp. Нові моделі були розміщені в корпус Bud такого ж розміру, як і Phase 90, але кожна мала свій власний колір, що відразу відрізняло їх на сцені, концепт, який був швидко перейнятий майбутніми конкурентами MXR.

Простіша і дешевша двоступінчаста версія Phase 90, названа Phase 45, запущена в кінці 1974, і в 1975 MXR представляє Noise Gate Line Driver та Phase 100, набагато універсальніший шестиступінчастий фазовий перемикач з чотирма встановленими сигналами. Зрештою, їхня компанія почала виготовляти власні литі алюмінієві бокси, з тисненим логотипом MXR в правому куті задній панелі.

5.jpgMXR швидко ріс протягом цього періоду, і Бар зрозумів, що потрібно наймати додаткових інженерів, які б допомагали розробляти нову продукію. Він взяв Tony Gambacurta і Richard Neatour, які раніше працювали техніками в майстерні Бара та Шервуда, і вони допомогли розширити лінію продуктів без погіршення якості. Обидва відігравали інструментальну роль в розвитку MXR Flanger, в першій появі педалі-фленджера на ринку, так само як Analog Delay, Envelope Filter та педалі Six-Band і Ten-Band Graphic Equalizer, всі представлені в кінці 1976. MXR також розпочав пропонувати рекові ефекти розроблені для студійних записів та живого виступу, включаючи Auto Flanger, Auto Phaser, Mini Limiter та одні з найперших педалей ділей. Моделі деталей представлених в 1976 мали оновлений дизайн логотипу MXR, відомий як “блок лого”, за його блоковий текст оточений прямокутником з округлими кутами. Старіші моделі зберегли оригінальний логотип, на задній панелі кожної моделі вигравіюваний саме він. Та в кінці кінців, приблизно в 1978, кожен продукт мав шовкографію та гравіювання логотипа. Сьогодні колекціонери педалей платять значно більше за рані педалі MXR з скриптовими логотипами, але різниця між версіями блокових та скриптових логотипів оригінальних педалей MXR семидесятих є незначною.

“Насправді схеми не дуже змінилися,” - говорить Jeorge Tripps, який допомагав Dunlop створювати точні перевидання оригінального скрипт-логотипу MXR педалей в наступні роки. “Phase 90 дуже мало змінилася за роки, і Dyna Comp практично не змінилася. Коли MXR перейшли до блокового логотипу, схеми були такими ж як і ті, що в скриптовій версії. Так було ближче до кінця компанії, що вони почали використовувати подвійні операційні підсилювачі для Phase 90 та додали LED до їхніх педалей. Весь обман, що скрипт-версія є кращою, не більше, ніж міф.”

Неможливо визначити, хто першим з відомих артистів почав використовувати педалі MXR в рекордингу, але однозначно Jimmy Page і David Gilmour були серед них. Page нібито використовував Phase 90 протягом сесій для декількох пісень Led Zeppelin "Physical Graffiti" в 1974, і MXR Phase 90 відіграла центральну роль в альбомі Pink Floyd "Wish You Were Here", частково в соло Gilmour для “Shine On You Crazy Diamond” і “Have a Cigar,”, записаних між січнем і липнем 1975. Протягом кінця семидесятих та початку вісімдесятих педалі MXR все більше і більше показували себе, як педалі для професіоналів. Багато хто покладався на педалі MXR в формуванні та визначенні його відмінного звуку. Серед них були Eddie Van Halen (використовував Flanger, Phase 90 і Six-Band Graphic Equalizer), Joe Perry (Dyna Comp, Flanger, Phase 90 і Six-Band Graphic Equalizer), Jerry Garcia (Analog Delay, Distortion + і Phase 100) і Randy Rhoads (Analog Delay, Distortion +, Flanger, Stereo Chorus і Ten-Band Graphic Equalizer).

MXR увійшов в вісімдесяті, як компанія, що занедбала компактні, стомп-бокси з батарейним живленням, які любили гітаристи, і взамін запропонувала більші педалі з АС-живленням, як Distortion II, Limiter та Stereo Chorus. Тоді як ці нові продукти були створені за професійними стандартами, вони були також більш дорогими, ніж компактні педалі, які пропонували японські компанії Boss та Ibanez, що врізалися в ринок MXR. На завершення MXR представив Micro Chorus і Micro Flanger як бюджетну серію педалей Commande Series, що були поміщені в пластикові корпуси.

MXR все більше й більше фокусувався на рекових пристроях, включаючи цифрові затримувачі та ревербатори, Dual 15-Band Graphic EQ, Flanger/Doubler, Pitch Transposer і раній мульти-ефектовий пристрій названий Omni. Компанія також почала розвивати користувацькі домашні аудіо продукти в надії продовжити свій бізнес. До 1984 MXR замінив оригінальну лінію доступними педалями Series 2000, які були поміщені в чорні корпуси і розроблені більш ніж очевидно під впливом їхніх конкурентів Boss і Ibanez. Однак, скоро компанія була роздерта внутрішніми робочими суперечками та розбіжностями головних акціонерів. До кінця 1984 MXR закрив свої двері. Бар поїхав до Alesis в Hollywood, де він вдосконалював його доступні цифрові ревербатори та конструкції драм-машин. Gambacurta, Neatour, Sherwood і колишні працівники MXR Phil Betette та John Langlois залишилися в Rochester, заснували Applied Research and Technology, більш відомий як ART.

4.jpgПісля трьохрічної відсутності бренд MXR знову з`явився, коли Dunlop Manufacturing придбав права на назву та відновив бренд. Dunlop гідно перевипустив ті самі чотири педалі - Blue Box, Distortion +, Dyna Comp і Phase 90, які запустили оригінальну лінію MXR в 1974 році. Dunlop також оновив перевипуск педалей з LED та роз`ємом для дев*ятивольтних DC адаптерів. Наступну декаду Dunlop почав повертати інші популярні класичні педалі MXR, що досі вважалися необхідними для музикантів, такі як Flanger, Phase 100, Stereo Chorus та педалі з графічним еквалайзером.

На початку нового століття Dunlop почав розвивати та представляти вражаючий діапазон нових моделей, що продовжили спадщину MXR. В 1999 MXR запропонував першу лінію розроблену ексклюзивно для бас-гітаристів. Невдовзі за цим було представлення іменних педалей таких як Dimebag Darrell (Dime Distortion), Kerry King (KFK Ten-Band Graphic Equalizer), Eddie Van Halen (EVH Phase 90 і Flanger) та Zakk Wylde (Black Label Chorus, Berzerker Overdrive, Zakk Wylde Phase and Overdrive). Нові моделі артистів, що невдовзі приєдналися до лінії MXR, включали Slash Octave Fuzz та Joe Bonamassa FET Overdrive.

В 2008 Dunlop найняв Jeorge Tripps для відновлення його лінії педалей Way Huge та роботи з командою MXR, розвитку нових продуктів та продукування точних репродукцій оригінальних педалей MXR з скріпт-логотипом. Одним із перших продуктів команди був аналог ділей Carbon Copy, що став найпопулярнішою педаллю MXR з часів оригіналів. Cedro і Tripps також допомогли MXR заснувати лінію педалей Custom Shop, до якої входили Custom Comp, La Machine, Octave Fuzz, Micro Amp + і Phase 99.

“Коли я прийшов в Dunlop, одним з моїх головних обов`язків було поправити цілу лінію скріпт-логотипів MXR,” - говорить Tripps. “Ми хотіли зробити їх такими, як їх робив MXR, тож ми зібрали “зв`язку” педалей MXR, щоб подивитися на них. Коли ми вирішили випускати оригінальні Dyna Comp, я не міг знайти рекомендованого матеріалу, і покликав Keith Barr. Це було якраз перед тим як Keith помер в 2010. Я також зібрав старі документи та схеми MXR та навіть прототипи тремоло паннера, що так і не вийшов. Під керуванням Dunlop MXR запропонував більш ніж 80 різних продуктів протягом багатьох років. Популярні та знамениті продукти теперішньої лінії MXR включають Talk Box (оригінальний прототип Talk Box MXR в 1975 називався Waak, але ніколи не вийшов у виробництво), Custom Badass ’78 Distortion, Super Badass Distortion, Uni-Vibe Chorus/Vibrato і Custom Shop репродукції скрипт-логотипів Phase 90 і Dyna Comp. Продукти типу Smart Gate і Custom Audio Electronics Boost/Line Driver і MC403 Power System є в педал-бордах незліченних професіоналів.

Завдяки Dunlop спадщина MXR жива та процвітає, так як нові продукти зберігають відданість справжнім ідеалам та цінностям компанії, якості та зміцненню звуку. Після 40 років створення інноваційних приладів, що надихають новий тон, MXR не показує і сліду гальмування. “У нас талановита команда інженерів та дизайнерів продукту, які завжди йдуть в ногу з новими ідеями,” - говорить Tripps. “Ми зберігаємо справжній оригінальний концепт MXR, але в той же час рухаємося далі.”